Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти


Що впливає на тематичне оцінювання
1. Усвідомлена робота на уроці і дома
2. Уміння сприймати інформацію з різних джерел і відтворювати її
3. Здатність працювати в команді, знаходити і обробляти інформацію
4. Уміння висловлювати і обґрунтовувати свої думки
5. Здатність оцінити якість своєї роботи

Всі оцінки, отримані протягом вивчення теми за всі види робіт, впливають на тематичне оцінювання.

Роботу в команді пропонуємо оцінювати вербально, звертаючи увагу на:

·         Активність
·         Наполегливість
·         Вміння працювати в команді
·         Креативність
·         Уміння вислуховувати думки інших
·         Бажання  пропонувати власні ідеї та аргументовано їх відстоювати
·         Вміння допомагати іншим учасникам команди
·         Вміння проаналізувати завдання
·         Уміння із створених варіантів вирішення проблеми виокремити оптимальний варіант
·         Вміння взяти на себе відповідальність за обраний варіант розв’язання завдання
·         Повага до думок і дій інших членів команди
·         Уміння адекватно реагувати на зауваження і критику
·         Уміння підтримувати позитивний клімат в команді
·         Уміння помічати і не залишати поза увагою цінні ідеї та думки
·         Бажання презентувати роботу команди
·         Культура спілкування в команді
                                                                                                                 
 Оцінювання усних відповідей на етапі перевірки набутих знань

Рівень навчальних досягнень
Характеристика навчальних досягнень ліцеїстів
Бали
І
Усвідомлює відповідальність про власне навчання, знає правила техніки безпеки життєдіяльності; пригадує тему попереднього уроку
1
Враховує культурні особливості співрозмовників, дотримується етики спілкування і взаємодії у соціумі. Називає основні поняття, орієнтується в термінології
2
Розпізнає і називає об’єкти, формули, фігури, умовні позначення. Повторює почуте, прочитане
3
ІІ
Частково, з допомогою учасників освітнього процесу відтворює основні визначення, правила (формулювання тверджень)
4
Може відтворити значну частину навчального
матеріалу, має стійкі навички виконання елементарних дій
5
Може стисло викласти свої думки з теми; пояснює основні поняття. Уміє виконувати просте навчальне завдання
6
ІІІ
Відтворює матеріал попереднього уроку з частковим обґрунтуванням основних положень, виявляє допитливість. Уміє застосовувати навчальний матеріал у стандартних ситуаціях
7
Пояснює матеріал теми, допускаючи незначні помилки, неточності; виявляє наполегливість. Самостійно визначає спосіб вирішення навчального завдання
8
Знає і розуміє поняття, обґрунтовує і наводить приклади, вміє мотивувати себе до навчальної діяльності. Вільно володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці. Самостійно знаходить і виправляє допущені помилки
9
IV
Застосовує теоретичні знання для розв’язування типових завдань з їхобґрунтуванням;грамотно і логічно висловлює думку. Робить висновки і узагальнення
10
Застосовує теоретичні знання для розв’язування нестандартних завдань з обґрунтуванням дій, аргументує і веде діалог. Оцінює результати власної діяльності.
11
Застосовує теоретичні знання для розв’язування стандартних і нестандартних завдань;творчо їх використовує у процесі продуктивної діяльності; висловлює свою думку,  обґрунтовує її. Усвідомлює необхідність навчання протягом усього життя
12

Оцінювання усних відповідей на етапі застосування набутих знань

Рівень навчальних досягнень
Характеристика навчальних досягнень ліцеїстів
Бали
І
Розпізнає окремі об’єкти, явища і факти. Дотримується правил техніки безпеки життєдіяльності
1
З допомогою учасників освітнього процесу опановує засоби діяльності
2
Має фрагментарні знання незначного загального обсягу за відсутності сформованих умінь і навичок. Потребує допомоги

3
ІІ
Організовує свою діяльність, виконує елементарне завдання за зразком
4
Застосовує засоби планування для своєї діяльності. Послуговується технологічними пристроями
5
Співпрацює з членами соціуму, може пояснити, продемонструвати об’єкти, процеси, ідеї вирішення питання (завдання). Має стійкі навички виконання основних дій

6
ІІІ
Розв’язує комбіновані завдання за схемою без достатніх пояснень, самостійно виправляє вказані помилки
7
Розв’язує комбіновані завдання, частково аргументуючи етапи розв’язання. Долає перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу
8
Розв’язує комбіновані завдання;грамотно, логічно структурує і опрацьовує дані

9
IV
Застосовує набуті вміння  і навички для розв’язування типових завдань з їх обґрунтуванням; грамотно і логічно висловлює думку
10
Має гнучкі знання в межах вимог навчальної програми. Розв’язує нестандартні завдання, пропонуючи різні способи. Оцінює результати власної діяльності.
11
Осмислено використовує набуті стійкі, системні вміння  і навички для розв’язування стандартних і нестандартних завдань; творчо їх використовує у процесі продуктивної діяльності; висловлює свою думку, обґрунтовує її. Усвідомлює необхідність навчання протягом усього життя
12

Оцінювання усних відповідей на етапі узагальнення і систематизації набутих знань

Рівень навчальних досягнень
Характеристика навчальних досягнень ліцеїстів
Бали
І
Знає і виконує правила техніки безпеки життєдіяльності; пригадує матеріал теми,знає деякі визначення, терміни і об’єкти
1
Може фрагментарно відтворити інформацію про окремі об’єкти, явища  і факти
2
Має знання незначного загального обсягу за відсутності сформованих умінь і навичок. З допомогою вчителя виконує елементарні завдання
3
ІІ
Застосовує набуті знання для розв’язування типових завдань; може з допомогою учасників освітнього процесу відтворити частину навчального матеріалу
4
Самостійно, з помилками і неточностями дає визначення. Має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних
5
Розуміє та розрізняє типи об’єктів і процесів для розв’язування завдань. Розв’язує типові завдання на одну дію.
6
ІІІ
Розв’язує вправи, що передбачають декілька кроків із застосування фактів, формул, теорем, законів, понять з теми. Уміє виконувати навчальні завдання, передбачені програмою
7
Вміє здійснювати поділ об’єкта на складові, знаходити спільні риси або різницю між ними. Намагається аналізувати, встановлювати зв’язки.
8
Використовує типи об’єктів та процесів для розв’язування завдань із різних предметних галузей. Уміє аналізувати та систематизувати інформацію. Використовує додаткові засоби для пошуку потрібної інформації.
9
IV
Розв’язує завдання з обґрунтуванням своїх дій, пропонує різні методи і підходи, розв’язує завдання з логічним навантаженням, що відповідають вимогам державної програми у повному обсязі
10
Володіє системними знаннями з предмета і оцінює результати своєї роботи. Планує і проводить навчальні дослідження (експерименти) та оцінює результати власної діяльності.
11
Створює моделі об’єктів та процесів для розв’язування завдань. Аргументує свої міркування посилаючись на факти з різних предметних галузей.
12

Оцінювання письмових робіт на етапі контролю знань, умінь і навичок ліцеїстів у форматі ЗНО

Тип завдань
Характеристика та вимоги до виконання завдань
Максимальна  кількість балів
1
Тестові завдання, що передбачають вибір однієї правильної відповіді з групи запропонованих варіантів відповідей
Завдання з однією правильною відповіддю складається з умови та чотирьох - п’яти варіантів вибору, один з яких правильний, а решта – дистрактори
1
2
Завдання на встановлення відповідності (логічних пар) між елементами двох списків

Завдання на відповідність. За кожну правильну відповідь виставляється 1 бал
Залежно від кількості логічних пар
3
Структуроване завдання з короткою відповіддю у вигляді числа

Завдання з короткою відповіддю у вигляді числа, яке записується в бланк десятковими дробами з позначеним місцем для коми. Відповідь до кожної з частин структурованого завдання оцінюється 0 або 1 балом. Якщо зазначено обидві неправильні відповіді або завдання взагалі не виконано, учень одержує 0 балів.

2

4
Завдання з розгорнутою відповіддю
Розв’язання повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання на факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо є потреба, до розв’язання необхідно зробити рисунок. Основні складові для отримання балів: правильна відповідь при наявності записів і обґрунтовані дії (6 балів); правильна відповідь при наявності записів, що містять недостатньо обґрунтовані дії (5 балів); правильна відповідь при наявності записів, що містять неточності (4 бали); правильна відповідь при наявності помилок, або відсутності обґрунтувань (3 бали); неправильна відповідь, але запис свідчить про правильний хід думок (2 бали); частковий розв’язок або часткова відповідь (1 бал).
6








Оцінка за 12 бальною шкалою обчислюється у відповідності до відсотку виконаних завдань
оцінка
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
%
0 - 8,2
8,3 -16,6
16,7 -24,9
25 -33,2
33,3 -41,5
41,6 -49,9
50 -58,2
58,3 -66,5
66,6 -74,9
75 -83,2
83,3 - 91,5
91,6 -100


Немає коментарів:

Дописати коментар